الأحد، 26 ديسمبر 2010

ذكريااااااااات مييييح

السلام عليكم
النهارده وانا فى الأجازه ( اللى مش أجازه هى كام ساعه بس ) وأنا قاعد قدام الكمبيوتر ( اللى بقا بالنسبه ليه بزار سياحى بشوفه كل كام شهر مره :D )
وانا قاعد فى البيت ( اللى بئا بالنسبه ليه بنسيون حاجز فيه وجبه وسرير ) :D :D :D :D :D :D

سمعت أغنية جميله لمحمد حماقى اسمها (( ذكريات ميح))
عجبتنى اوى الأغنية دى وفكرت وانا بسمعها انى اقوم اقلب فى ادراجى اللى بحتفظ فيها بالذكريات الحلوه عشان أفتكر أيام زمان الحلوه.
فتحت الدرج لقيت أول حاجه نوته , كنت متعود دايما قبل ماافارق شخص بحبه سواء فى سفر او فى دراسه او شغل اخليه يكتبلى فى النوته دى حاجه للذكرى .
وأنا بقلب فى النوته دى رجعت لورا لأيام جميييييييييييييييييييله جدا .بداية من أيام الإعدادى والدراسه والاصدقاء الطيبين اللى تقريبا ماعرفش عن معظمهم أى حاجه دلوقتى. وافتكرت مواقف ضحكتنى ومواقف بكيتنى وخاصة لما يكون اللى كاتبلى كلمه فى النوته توفاه الله.
وجمب النوته دى لقيت بعض الهدايا الغالية عليه جدا من ناس عمرى مااقدر انساهم ولا أنسى أيامهم ... يمكن مفيش لكلماتهم مكان فى النوته عندى بس هم مش من الناس اللى ممكن يتنسوا بالرغم ان أيامهم عدت ومش راجعه تانى .

شعور جميل جدا حسيته النهارده وانا بقلب فى الاوراق بتاعتى ممكن مااقدرش أوصفه بالكلام ... بس كل اللى اقدر أقوله ان النسيان نعمه لان لو كنا مابننساش الأيام الحلوه دى ... كنا عمرنا مااقتنعنا ان فى ايام هاتيجى علينا اسعد من كده . بتمنى لكل الناس اللى ليهم مكان فى ذكرياتى ربنا يوفقهم ويبقوا دايما احسن ناس وبقولهم شكرا على كلماتكم وهداياكم اللى اتسببت ليه فى لحظات السعاده الى حسيتها لما شوفتها.

وفى النهايه أحب اقول الله يسامحك ياحماقى :D :D :D :D

هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

:)
حمدالله على سلامتك يا عمرو بيه
:D
وبالنسبة للزكريات فربنا يجعل كل ايامك احلى من اللي فاتت
ويبعد عنك الزكريات الوحشة
:)
ملحوظة : انت واحشني جدااا !